lauantai 23. marraskuuta 2013

Se klassinen: ensimmäinen postaus!

Heipähei vain sinulle, kuka ikinä oletkin. 

Tämä on siis minun, Biffen, cosplay -blogi. Alun perin minun piti päivittää cossipostauksia normaaliin 'perusblogiin', mutta päätin nyt jälleen kokeilla cossiblogin ylläpitoa. Tarkoitukseni on jossain vaiheessa ehkä tuoda vanhoja postauksia tänne, mutta kiinnostuneet voivat lukea ne toisesta blogistani, joka on siis Idioottihymy - blogi. Sieltä löytyy cosplaypostauksia ja coniraportteja, jotka on tarkoitus kirjoittaa nyt tulevaisuudessa tänne.

Lyhyesti voisin esitellä itseni. Minut tunnetaan netissä nimellä Biffe tai Bihve(dA). Ikää minulla on tätä postausta kirjoittaessa 21vuotta, eli olen syntynyt vuonna 92. Olen naispuolinen, luonteeltani peruskauraa. Harrastan cosplayta, valokuvausta ja piirtämistä. Asun vantaalla, elän kissan ja koiran kanssa. Minut löytää coneista yleensä waifuni Mourun kanssa. Eipä sen kummempaa, tai sitten olen laiska selittämään.

Olen harrastanut cosplayta vuodesta 2010, mutta asujan en ole tehnyt loppuen lopuksi kovinkaan monta. Esittelen menneet cossini joskus myöhemmin. Mutta ensimmäinen cossini  oli Bleachista tuttu Komamura Sajin. Siitä sitten seuraava fursuitti ookamin Amaterasusta. Kolmas cossini on legendaarinen muumi-Mörkö. Coni taipaleeni alkoi aikoinaan 2008(??) animeconista ja harrastuksen kipinä syttyi yhdessä Mourun kanssa vuonna 2009 desuconissa. Siitä se ajatus sitten lähti ja nyt on tullut yksi kisa kisattua ja jopa voitettua. Tämä oli siis Mimiconin gijinkakisa, jossa cossasin Shiranui -gijinkaa, ookamista.

En ole cossaajana mikään kummoinen ja yleisesti ottaen intoni lopahtaa ulkonäkö paineisiin ja siihen etten mitä tahansa hahmoa kehtaa cossata. Osaan kuitenkin ommella ja tehdä asuja sen verran taitavasti, että vähät välitän miltä lopulta näytän. Teen tätä aikalailla siksi, että harrastuksena tämä on hauskaa ja Mourun kanssa on tätä jatkettu sen verran pitkään, ettei lopettaminen inspiroi. Muutenkin meille tarjoutuu kokoajan uusia kokemuksia.

Tarkoitukseni on tulevaisuudessa ottaa pieni harppaus kohti kisalavoja, mutta muuten pyrin pitämään cossaamisen rentona ja mukavana. Parhainta mitä cossaamisessä tiedän on paricossit eikun. Harrastan myös cosplayn sivussa sitä valokuvausta ja kohteensa on aikalailla Mourun cossit. Niissä minulla on tavoitteet korkealla ja yhteistyömme on ollut antoisaa haha. Kuvia näette Mourun blogista, joka onkin tuossa ylempänä linkitettynä. Mouru muuten kuvaa yleensä minun cossini, vaikka olen itse vielä aloittelija kameran edessä heh.

Mainitkoon että yleensä teen kaikki asuni itse. Mutta teen ne yleensä Harjun nuorisotalolla, säästääkseni materiaali kuluissa ja saadakseni välillä apua vaikkapa kaavoittamisessa. Omalla tavallaan se on yhteistyötä. Joten yleensä cossin tekoni painottuu torstaipäiviin ja harvoin teen kotona sekasorron vallassa yhtään mitään. Ellen sitten päätä tehdä spontaanisti jotain. Suuri kiitos kuitenkin parille ohjaajalle siellä, jotka ovat niinä heikkoinakin hetkinä potkineet minuun vauhtia ja kannustaneet. :>

Tässä oli nyt lyhyt postauksen alku, lupaan kirjoittaa pian jotain muutajännää. Onhan seuraavaksi Yukicon ja sen kisa-asu on jo hyvillä aluilla. o/ Tämä on siis toinen cossiblogini, joten toivotaan että jaksan tähän paneutua.


2 kommenttia:

  1. Mukavaa että teit cossiblogin. :)

    Minua by the way kiinostais nähdä kuvia sun aiemmista cosseista!

    VastaaPoista
  2. Voi ei nyt mun on varmaan pakko tehdä niistä postaus :D hehe, no ei kyllä mä ajattelin ne jossain vaiheessa esitellä jokatapauksessa, kaikista ei välttämättä ole kuvaa, mutta katsotaan saisinko ainakin muutaman julki. :>

    VastaaPoista